Harnic ca furnica…


Am încremenit!!!

copil la lucru

În zilele astea frumoase de primăvară am mai aflat un obicei al ţăranului român. Stam la câmp, la „descurcat via”, când deodată tata s-a repezit la un muşuroi de furnici şi s-a apucat cu mâinile amândouă să arunce peste cap  furnicile, spunând că vrea să fie harnic ca furnica. Eu unul mă minunam, ştiind cum pişcă furnicile când sunt deranjate.

Asistând la o astfel de „năzbâtie”, o auzeam şi pe mama confirmând spusele tatii, aducându-şi aminte că şi tatăl ei făcea la fel când vedea pentru prima dată primăvara furnicile ieşind la muncă.

Eu unul nu cred că o să devii mai harnic, aruncând furnicile pe spate, dar nici nu le resping cu forţa, ci mă minunez de credinţele berzunţenilor, care mai de care mai trăznite.

About fratele Simion

Pt. mine a trăi este HRISTOS, iar a muri este DOBÂNDĂ
Acest articol a fost publicat în Alte tradiţii, berzunţeni, bunici, fotografii, practici, Primăvara la Berzunţi, superstiţii și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Sigur ai ceva de spus. Aşa că nu ezita să laşi un comentariu:

