ţăranul berzunţean şi poezia


Printre activităţile de la facultate şi cele de la ţară, ţăranul berzunţean mai are timp şi de poezie şi film. Mai jos este prima mea poezie „TU” scrisă pe 29 ianuarie 2011 – pe care o recit pe un fundal care te poartă „în depărtări”.

Căscaţi urechile:

TU

Simion Dumitru                          

Cum de-ai pătruns în viaţa mea? …

Nemărginit izvor de binecuvântare …

Cum ai venit cu dragostea? …

În suflet plin de tulburare.

 

Păşit-ai lin în marea-nvolburată,

Gingaşă aură de stea …

Şi lac placid făcutu-s-a îndată,

Doar liniştea îl definea …

 

Cu cine, sau cu ce să te asemăn …

Pe tin’ ce raze limpezi răspândeşti?

Ce, sau cine pot să spun că eşti,

Tu care n-ai în lume seamăn?

 

Ca un fonem stârnit de un ciupit de coardă

Tu conştiinţa-mi caducă-ai atins

Şi sufletu-mi aproape stins

Zburdalnic a-nceput să vadă

 

Cum tu, deşi văpaie eşti,

În gheţuri nu te prăpădeşti?

Iar vreascu-mi pregătit de foc

Cum de nu-l arzi, ci verde-l faci la loc?

 

De mult eram în căutare,

Umblam adesea prisoselnic,

Dar ai venit tu, arătare,

Tu, chip blajin de milosârdnic.

 

Şi ai închis orice cărare

Ce-mi fura gândul deseori.

Mi-ai dat în schimb doar alinare

Şi-o noimă fără de fiori

Te port în suflet şi în minte

Ca pe-un nepreţuit odor.

Mă simt lipsit de orice dor

Tu eşti dorinţi îndeplinite

 

Acum când totu-i liniştire,

Mai am o singură  păsare:

Să te păstrez cu tăinuire,

De-a pururi, întru neuitare.

 

Iar râvna e acum mai mare,

Când ştiu ce-aş putea prăpădi,

Când ştiu că nu-i altă valoare

Ce-n lume te-ar înlocui.

 

O, tu preadulce amintire,

Nu te scârbi nicicând de mine.

Rămâi măiastră zămislire,

Rămâi când oi uita de tine …

About fratele Simion

Pt. mine a trăi este HRISTOS, iar a muri este DOBÂNDĂ
Acest articol a fost publicat în berzunţeni, poezie, practici, video. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Sigur ai ceva de spus. Aşa că nu ezita să laşi un comentariu:

