În vizită la Berzunţi


Atâtea treburi am mai avut în ultimul timp cu facultatea asta, încât am uitat să mai dau pe la Berzunţi, iar când am mai ajuns şi pe acasă am tras un gât de aer şi am tulito înapoi la proiecte şi licenţă.

Această prezentare necesită JavaScript.

 

Ajuns în Berzunţi pe la ora două şi jumătate – distrus psihic de atâta BIOGAZ din diferite cărţi electronice şi reviste de pe internet – am fost primit călduros încă de la intrarea pe poartă de nechezatul iepei (Oana🙂 şi apoi de Bobi căţelul ăsta atât de ataşat de mine  care a rămas stăpân peste gospodărie.

Nişte drob de ied şi o stacană de vin oferite de de vecinii şi neamurile mele – Liliana – cea mai sociabilă dintre mătuşile mele şi cred din Berzunţi, mi-a potolit foamea care a apărut de la călătoria călduroasă.

Cu burta pusă la cale, ştiind că ai mei sunt cu treburi la câmp, mi-am luat „stiloul de rezervă” şi am plecat să le dau o mână de ajutor.  La Filotii e un loc potrivit în orice moment al anului – cu acel peisaj mirific oferit de Vârful Măgura (unde am fost de două ori – şi-mi propun să mai merg vara asta). Acolo aveam de de luptat cu o parcelă de lucernă.

Supărat pe şcoală, mi-am vărsat nervii pe Stiloul meu – Coasa:)), întărit fiind de bunică-mea – Mămăica Mititică cum îi spunem noi  – care nu s-a lăsat până nu a dat gata o brazdă la vârsta ei respectabilă de 74 de ani. De maică-mea nu mai spun ea a fost de bază la coasă – strajnică femeie – era „să-mi taie creioanele”:)) –  Ea a fost baza la munca în agricultură în familia noastră de când mă ştiu, deoarece tata a avut de lucru prin toată ţara şi dădea mai rar pe acasa. E greu pentru o femeie, însă ea a dat dovadă de hărnicie, şi a crescut 5 feciori de care este mândră acum. Mă bucur să fiu şi eu printre ei – de abia aştept o reîntâlnire a tuturor fraţilor – să ne cinstim la o iarbă verde…

Ajuns la muncă aveam o problemă – pielea de student nu mă ajuta deloc la coasă – după doar vreo câteva ore aveam palmele roşii (încă mai păstrez unele pete:)) – dar nu mă plâng eu de atât:)

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu când aud cum cade iarba în tăişil coasei, pe un fundal de ciripit de păsări şi cântecul greierilor mă simt mai puternic şi mă umplu de energie – de aceea am zis că şi pe viitor vreau să locuiesc la ţară (măcar în weekend).

Ajuns acasă cu bateriile supra-încărcate spiritual şi cu cele fizice consumate pe un sfert am mai dat o tură de Berzunţi ca să-mi împrospătez memoria vizuală. Totul arată perfect, atât de perfect de parcă ar fi luat dintr-o carte de basme.

După ce s-a înnoptat am ami ascultat din poveştile adevărate ale părinţilor de pe vremea copilăriei lor – poveşti care sunt greu de crezut în ziua de azi şi totuşi fapte reale …

Cu gândul pe câmpuri, în inima naturii, am adormit în mirosul dulce al bujorilor îmbinat cu nelipsita muzică;)) refuzând total să mă gândesc la facultate… Acum însă e momentul să mă apuc de studiu:) , dacă tot am făcut rost de datele pentru licenţă de la Domnul Primar şi Moş Bălan Gheorghe – Trăi-i-ar familia sa!

About fratele Simion

Pt. mine a trăi este HRISTOS, iar a muri este DOBÂNDĂ
Acest articol a fost publicat în berzunţeni, dor, familie, fotografii, la cosit. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la În vizită la Berzunţi

  1. Ion Moraru spune:

    A aparut articolul Berzunti , la o margine de lume in ziarul Onesti Expres… se gaseste in Onesti, Tg. Ocna la chioscuri… Toate cele bune si o vara frumoasa, cu realizari… si sa colaboram si in continuare…

  2. constantin spune:

    foarte-bine. aproape te învidiez. eu tot cu cifre şi litere în cap.

Sigur ai ceva de spus. Aşa că nu ezita să laşi un comentariu:

