Cele mai frumoase clipe din Paris (Franţa)


A fost o onoare pentru mine să fiu 2 săptămâni alături de nemţi, olandezi, francezi, greci, finlandezi, în acest program intensiv RELWA (  Renewable Energies for the Living and Working Areas).

Aici am avut ocazia împlinirii unui vis întipărit în minte de profesoara de franceză din liceu Munteanu Emilia cvlucrari_emilia_munteanu.pdf – o profesoară la care am admirat pofta de viaţă, şi capacitatea de relaţionare – se vedea o diferenţă uriaşă între ea şi restul profesorilor de liceu. Profesoară de tipul Domnului Măcărescu Constantin Bogdan – Dumnezeu să-l ierte, genul acela care dă totul pentru cei din jur lăsând la sfârşit propriile dorinţe – persoană care se bucura doar văzându-i pe alţii bucuroşi. MULŢUMESC stimată Doamnă!

Mulţumesc pentru acest vis – probabil nici nu mergeam la Paris dacă nu aveam acest vis…

Cum ziceam, a fost o adevărată experienţă Parisul, mai ales că am fost alături şi de nişte colegi dragi mie (ar fi putut fi şi mai frumos: dacă mergeam întreaga grupă).

Aş putea spune că asta a fost excursia pentru banchet. Mi-a plăcut în primul rând pentru că am făcut impresie bună acolo, fiind primiţi cu aplauze.

Cel mai emoţionant moment pentru mine cred că a fost strigarea pe nume la sosirea în hotel. Deşi nu ne văzusem decât în fotografii – finlandezii strigau (la băutură ;))) DUMITRUUU.

Alte emoţii am avut la deschiderea programului si la incheierea acestuia de către profesoarele coordonatoare: Aurelia Secroun şi Vanessa Castejon – care s-au purtat ca nişte mame cu noi.

Nu mai spun de vizitarea Palatului şi a grădinilor Versailles – la acea intervenţie perfectă a omului în natură – o „sculptură de proporţii uriaşe” – care m-a lăsat gură cască.

M-am bucurat să văd că parizienii, şi francezii în general, ştiu să-şi valorifice istoria, cultura şi spiritualitatea – atrăgând ca un magnet mii de turişti – ar trebui să învâţăm şi noi românii de la ei.

Louvre – un adevărat gigant al culturii  – m-a impresionat în primul rând prin forme şi culoare, apoi prin dimensiuni (pur şi simplu am făcut febră musculară deşi nu l-am parcurs în întregime, din criză de timp).

Nu mi-a mai fost dat să văd până atunci atâtea naţionalităţi faţă către faţă, şi ami ales să discut cu ei şi chiar să colaborez – atunci am văzut că suntem atât de diferiţi şi totuşi mult prea asemănători – omul e om pe tot pământul şi luptă cam pentru aceleaşi valori.

Nu mi-am imaginat Parisul atât de „verde”! Plimbându-mă la pas cu grupa mea de străini am descoperit dragostea francezilor pentru natură, pomii atît de protejaţi şi bine hrăniţi, calmitatea lor de neimaginat în trafic, ca şi cum toată lumea bună s-a adunat în acel moment la Paris – iar noi eram o parte dintre ei.

Parisul e frumos atât de la înălţime (de pe Turnul Eiffel) prin arhitectură, culoare şi infrastuctură realizată inteligent, cât şi la pas prin liniştea stăzilor (aglomeraţie e doar la metrou), aerul proaspăt, feţele senine, verdeaţă cât vezi cu ochii.

Cele mai „bune poze” din Paris:

Această prezentare necesită JavaScript.

About fratele Simion

Pt. mine a trăi este HRISTOS, iar a muri este DOBÂNDĂ
Acest articol a fost publicat în Franţa, Paris. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Sigur ai ceva de spus. Aşa că nu ezita să laşi un comentariu:

