Din nou pe plaiurile Româneşti


Această prezentare necesită JavaScript.

După două săptămâni de Franţa (Paris), ţărănoiu a învăţat câteva lucruri importante.

În primul rând mi-am dat seama că francezii nu sunt chiar francofoni, fiecare francez e dispus să te ajute chiar dacă îi vorbeşti în engleză – nu am găsit pic de reticenţă.

Apoi, Parisul nu e doar al Franţei, ci al întregii lumi – deci şi al berzunţenilor. La Paris am văzut cea mai complexă mixtură de oameni.

Acum ştiu să zbor cu avionul – nu e chiar aşa dificil;)) mai ales când eşti servit de către cei de la Lufthansa cu un vin destul de bun (nu chiar ca cel de la Berzunţi).

Parisul, şi Franţa în general, este o îmbinare a Oraşului Modern cu Vatra Satului, adică franţuzii ştiu să valorifice orice. În Paris sunt o mulţime de muzee dintre care l-am vizitat pe cel mai important Louvre şi Musee des Arts et Metiers, care au o încărcătură istorică extraordinară. Louvre m-a impresionat prin dimensiunile sale astrale si prin îmbinarea perfectă a diferitelor culturi.

Acum că mi-am îndeplinit visul, trebuie să visez la altceva…

Această prezentare necesită JavaScript.

Cel mai mult m-a impresionat la Paris verdeaţa – mergi pe străzile unui oraş imens şi te simţi ca la ţară – aerul e proaspăt, oamenii sunt calmi (chiar dacă treci pe roşu), te bucuri de cântecul păsărilor, dar şi al oamenilor de la colţul străzii, te simţi în siguranţă, întâlneşti o mulţime de curioşi exact ca şi tine.

Cel Mai Frumos Loc pe care l-am vizitat în Franţa mi s-a părut Versailles cu grădinile sale minunate, cu lacuri albăstrui din care ies statuiete antice, cu arborii coafaţi în forme la care nu te aştepţi, cu perfecţiunea liniilor, cu sunetul  dezmierdător al păsărilor, cu parfumul florilor, ….

În concluzie Parisul este tot ce ţi-ai dori – însă costă. Mai ales pentru cei care trag la măsea, e greu de trăit acolo ( doar o bere e 10 euro)…

About fratele Simion

Pt. mine a trăi este HRISTOS, iar a muri este DOBÂNDĂ
Acest articol a fost publicat în fotografii, Paris și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Sigur ai ceva de spus. Aşa că nu ezita să laşi un comentariu:

